četrtek, 3. september 2009

Novi, Volkswagen Polo















Čeprav so prvi primerki prišli v slovenske prodajne salone že v drugi polovici julija, se po poldrugem mesecu predprodaje v teh dneh začenja tudi uradna prodaja novega, težko pričakovanega pola.
Peta generacija pola je bila težko pričakovana tudi za uvoznika, saj model že od nekdaj predstavlja kar tretjino skupne prodaje ljudske znamke v Sloveniji. Po četrti generaciji, ki ni ponovila uspeha svojega predhodnika, si tako od novinca vsi veliko obetajo.
Oblikovno novi polo ne prinaša revolucionarnih oblikovnih potez, temveč z ostrimi in preprostimi linijami cilja na čim širšo publiko. Kljub temu z nižjo in širšo karoserijo deluje nekoliko bolj športno od svojega predhodnika. Zrasel je za 54 milimetrov v dolžino, 32 milimetrov v širino, ob tem pa šteje 14 milimetrov manj v višino. Rast v dolžino je prinesla tudi deset litrov dodatnega prostora v prtljažniku, ki v osnovni postavitvi meri 280 litrov. Sprednji del z nizko masko nakazuje sorodnost s hišnimi modeli iz višjih segmentov, pri zadku pa odkrijemo sicer umirjeno, a precej samosvojo oblikovno usmeritev, ki je pri znamki še nismo videli. Omenjene lastnosti bi naj novemu polu zagotavljaje, da se bo nad njim navduševalo "staro in mlado".
Če se nam novi polo navzven zdi bolj odrasel od predhodnika, nam ta občutek potrdi pogled v potniški prostor. Armaturna plošča je oblikovana po vzoru večjega golfa. Ob večji funkcionalnosti, jo odlikujejo okrasni elementi iz matiranega kroma in od nivoja opreme Comfortline naprej (namesto trde plastike) tudi mehke in na otip prijetne površine. Po novem je za doplačilo (serijsko pri opremi Highline) na voljo tudi naslon za roko spredaj.
Novi motorji so varčnejši kot pri predhodniku - dizelski za 15, bencinski pa kar za 20 odstotkov. V bencinski ponudbi so ob začetku prodaje na voljo 1,2-litrski motor v različicah s 44 in 51 kilovati (60 in 70 KM) in 1,4-litrski agregat, ki razvije 63 kilovatov (85 KM). Dizelske barve brani 1,6-litrski TDI s tehniko vbrizga goriva preko skupnega voda v različicah s 55, 66 in 77 kilovati (75, 90 in 105 KM). Nekoliko kasneje (predvidoma novembra) bosta motorno paleto dopolnila 1,2-litrski TSI s 77 kilovati (105 KM) in 1,6-litrski TDI, ki razvije 66 kilovatov (90 KM) ter s paketom Bluemotion Technology porabi le 3,6-litra plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov. Z izjemo 1,2-litrskega TSI-ja, ki je sparjen z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, imajo vsi motorji serijsko vgrajen petstopenjski menjalnik. Za 1,4-litrski atmosfersko polnjeni motor, 1,2-litrski TSI ter za TDI s 66 kilovati (90 KM) pa bo za doplačilo na voljo tudi sedemstopenjski menjalnik z dvojno sklopko DSG. Vsi motorji izpolnjujejo emisijski standard Euro5, vsi dizelski agregati so v ta namen serijsko opremljeni s filtrom za trde delce.
Velik napredek v primerjavi s predhodnikom je novi polo naredil tudi na področju varnosti. Poleg zavornega sistema ABS, čelnih varnostnih blazin in kombiniranih stranskih varnostnih blazin za glavo in prsni koš, ima pri vseh različicah namreč serijsko vgrajen tudi elektronski sistem za nadzor stabilnosti ESP. Na spisku dodatne opreme pa sta na voljo še varnosti zavesi za potnike na sprednjih in zadnjih sedežih.
Novinec je v Sloveniji na voljo z ustaljenimi paketi opreme Trendline, Comfotline in Highline. Pri opremi Trendline, poleg opisane varnostne opreme, med drugim najdemo klimatsko napravo Climatic, avtoradio s CD predvajalnikom, ki podpira tudi datoteke v zapisu mp3, po višini nastavljiv voznikov sedež, električni pomik sprednjih stekel in centralno zaklepanje. Paket Comfortline našteto nadgrajuje s podloženo armaturno ploščo, s centralnim zaklepanjem na daljinsko upravljanje, z električnim pomikom zunanjih ogledal in vseh stranskih stekel, z asimetrično deljivo zadnjo klopjo, z dvojnim prtljažnim dnom ter funkcijo Easy Entry za lažji dostop do zadnjih sedežev (pri dvovratni izvedbi). Pri najbogatejšem paketu opreme Highline pa velja omeniti še večopravilni usnjen volanski obroč, sprednji sredinski naslon za roke, športna sprednja sedeža, potovalni računalnik, sprednji meglenki in 15-palčna platišča iz lahke litine.
Cene se gibljejo od 10.336 evrov, kolikor je potrebno odšteti za dvovratni model z 1,2-litrskim motorjem in opremo Trendline pa do 16.474, kolikor zahtevajo za štirivratnega pola z dizelskim motorjem, menjalnikom DSG in opremo Highline.



Info: avtomobilizem

Ni komentarjev:

Objavite komentar