torek, 8. september 2009

Kazen za noge s pedal

Kolesarjenje po mestu je lahko zelo prijetno, vse dokler vas ne ustavijo policisti. Ali veste, da lahko kazen plačate samo zato, ker pri vožnji dvignete noge s pedal?Dodaj sliko










Kot pravijo na policiji, je pomembna tudi čelada, saj si lahko kolesar ob nesreči poškoduje glavo že pri hitrosti med 20 in 30 kilometri na uro.

"Mislim, da na račun študentov polnijo državno blagajno," meni študentka Valentina, ki so jo s prijateljem avgusta okoli polnoči ustavili policisti, ko sta odhajala s prireditve, oba pa sta vozila kolo. Zdi se ji, da policisti prav čakajo pred takšnimi prireditvami, da nato ustavljajo kolesarje.

Kazni za kolesarje so različne. Za telefoniranje med vožnjo je globa 40 evrov, če kolesar ne vozi po kolesarski stezi ali ob desnem robu, lahko plača 80 evrov, če vozi pod vplivom alkohola, pa mu grozi kazen od 180 do 950 evrov.

"Lov na kolesarje"
Valentinin prijatelj je tistega večera opravil test alkoholiziranosti in napihal 0,58 grama na kilogram krvi, pred tem pa je policist njegovo kolo označil za razbitino. Dobil je kazen 570 evrov.

"Imam občutek, da se policija ukvarja z lovom na udeležence v prometu, pri katerih z najmanjšim naporom pride do največjega učinka,"
pa o določenih ukrepih policistov meni Janez Bertoncelj, predsednik Ljubljanske kolesarske mreže.



Kazni za kolesarje

Globe. Če kolesarji ne vozijo drug za drugim, je predvidena kazen 80 evrov.

Če kolesar pri vožnji izpusti krmilo, dvigne noge s pedal, vleče ali potiska druga vozila, se pusti vleči ali potiskati ali prevaža predmete, ki ga ovirajo, plača 80 evrov. Enaka globa je predvidena za vožnjo brez luči.

Če prevozi rumeno luč na semaforju, ga lahko doleti kazen v višini 120 evrov, za prevoženo rdečo luč pa 250 evrov.


Do konca avgusta tri smrti

O tem, kolikokrat so policisti ukrepali proti kolesarjem, na Policijski upravi Ljubljana (PUL) nimajo podatkov. "V zadnjih letih je opaziti, da se v prometnih nesrečah, kjer so udeleženi kolesarji, močno povečuje prisotnost alkohola," pravi Maja Adlešič s PUL in dodaja, da je eden od razlogov, da so kolesarji vinjeni, napačno mišljenje, da so kazni manjše kot pri vožnji avtomobila.

Na območju PUL se je sicer od januarja do konca avgusta zgodilo 251 prometnih nesreč, v katerih so bili udeleženi kolesarji. Umrli so trije, hudo poškodovanih pa je bilo 43. V 49 primerih so bili povzročitelji nesreč kolesarji, prav tako tudi v treh primerih s smrtnim izidom.

Lani je v istem obdobju na ljubljanskem območju umrlo šest kolesarjev, hudo poškodovanih pa je bilo 41 ljudi.

Vozijo v napačno smer

Najpogostejši vzroki za nesreče kolesarjev so po besedah Adlešičeve nepravilna stran in smer vožnje, izsiljevanje prednosti, premiki z vozilom in hitrost. Kolesarje opozarjajo tudi na to, da pri vožnji ne smejo izpuščati krmila, dvigovati nog s pedal, voziti brez luči ali v napačno smer v enosmerni ulici.

MINI INTERVJU: Janez Bertoncelj, Ljubljanska kolesarska mreža (An. P.)
Kaj mislite o kaznih za kolesarje?
Previsoke so. Predvsem je absurdno kaznovanje kolesarjev, če kaj popijejo, in delanje alkotestov, če gre za eno pivo. To se mi zdi že šikaniranje.

Ali policisti dovolj preverjajo, ali kolesarji upoštevajo predpise?
Podatkov o tem, kaj in kdaj preverjajo, nimamo. Pri nas ti predpisi niso čisto jasni. Mislim, da policisti izvajajo bolj ad hoc akcije.

Katere so največje napake, ki jih delajo kolesarji?
Absolutno največja je vožnja v nasprotno smer – je tudi najbolj neprijetna in nevarna. To je zdaj postalo že splošna praksa.

Kateri ukrepi so potrebni, da bi bilo manj nesreč kolesarjev?
Izobraževanje – vzgoja že od osnovne šole in splošno izobraževanje.

Ni komentarjev:

Objavite komentar