nedelja, 18. oktober 2009

Nastavljanje predvžiga na mopedu...

Vžigalni sistem mora dati iskro v točno določenem položaju bata. Če bi iskra preskočila prezgodaj, bi prišlo do vžiga še pred ZMT. V tem primeru bi pred ZMT delovala zaviralna sila, motor bi obratoval sunkovito in bi se grel, moč pa bi se zmanjšala.Če bi bila iskra prepozna,bi prišlo do vžiga šele po prehodu iz ZMT. V tem primeru je kompresija že preslaba in je zaradi tega zgorevanje počasno in nepopolno.Zato je važno da preskoči iskra pravem trenutku. Gorivo pa potrebuje določen čas,da se v celoti vname, zato mora priti do iskre že prej. Trenutek nastavimo tako,da najprej odvijemo svečko,zavrtimo magnet da je bat v ZMT. Namesto svečke pritrdimo merilno urico ali pomično merilo. Magnet zavrtimo v obratni smeri vrtenja(Tomos desno), dokler ni bat na želeni meri predvžiga,to odčitamo na urici. Predvžig za Tomos je 1,5mm razen za BT je 0,8mm, za puch mopede pa je 1mm pred ZMT. Potem si na magnetu in bloku naredimo dve črtici,ki se morata prekrivati.Kadar se pri vrtenju magneta črtici prekrijeta,bi morala preskočiti iskra, torej bi se morale platine v tem trenutku pričeti razmikati. Potem naredimo naslednje; magnet vrtimo v smeri vrtenja ter opazujemo kdaj se platine razklenejo.Da lažje ugotovimo kdaj se začno odpirati,vstavimo med platine čim tanjši papir. Odpiranje opazimo po tem,da papir ni več fiksen.Torej ko lahko papir izvlečemo iz platin, pogledamo ali se črtici,ki smo ju prej zarisali pokrivata. Če se, je vžig prav nastavljen.Če se črtici prekrijeta preden se platine odprejo, imamo majhen predvžig.Če pa se platine odprejo preden se črtici prekrijeta,imamo velik predvžig.Vžig zamikamo tako, da na nosilni plošči odvijemo tri vijake, ter ploščo sukamo levo ali desno. Če jo zasukamo v smeri gibanja,zmanjšamo predvžig,v nasprotni smeri pa ga povečujemo.







2 komentarja: