nedelja, 18. oktober 2009

Želite zamenjati batne obročke,cilinder ali bat - pa neveste kako začeti z delom? Napisali smo enostavni vodič, za vas!




* Odvijemo dve matice spodaj ki držijo izpuh z cilindrom z ključem 10 in odstranimo izpuh.


* Odvijemo štiri matice na pokrovu cilindra(kapa) z ključem 11 in odstranimo pokrov cilindra(kapo). Nato odvijemo z klučem 10 še krivino uplinjača in uplinjač odstranimo.


* Z brizgalko enakomerno naoljimo valj in počasi in previdno snamemo cilinder in ga postavimo na čisto ravno podlago!


* Z koničastimi klešči(špiccange) potegnemo vzmetne varovalke ki so na obeh straneh sornika(štifta) na batu ki povezuje bat z ojnico.


* Z koničastim izvijačem potisnemo sornik iz ojnice(predvidoma bi moral lepo ven). Če se nam zatakne držimo bat v roki in z lažjim kladivom malo potolčemo da sornik zleze ven! Bat čvrsto držimo in ga ne nagibamo levo in desno, da ne poškodujemo glavne gredi!


* Zdaj je potrebno še iz bata spraviti batne obročke. To storimo tako, da poskusimo nežno z roko in predvidoma bi moralo iti. Problem lahko nastane pri L obročkih pri drugemu obročku spodaj, ki nam lahko dela probleme.(če hočemo iste obročke v tem primeru L uporabiti nazaj jih strpno in počasi spravimo z bata, saj obstaja možnost, da se nam drugi obroček zlomi in si naberemo za nekaj evrov brezpotrebnih stroškov.)


* Če hočemo uporabiti isti bat z vodobrusnim papirjem zbrusimo utore za batne obročke. Utore zbrusimo zato, ker se zčasoma naberejo saje ki nam lahko ovirajo plovnost batnih obročkov. Če tega ne storimo nam lahko med vožnjo batni obroček zablokira oz. "zagrabi" in nam posledično zdrgne cilinder in nam zariba. (Iz mojih lastnih izkušenj sem cilinder in bat lahko še potem uporabil vendar se poznajo lukne v valju in izguba kompresije je dokaj velika in zato je tudi odzivnost motorja slabša)


* Ko smo zbrusili utore lahko nove batne obročke, ki so istih velikosti kot bat! - vstavimo v utore. Če je navaden bat in ima navadne obročke ni važno kateri je kateri saj jih lahko damo v obe lukne brez skrbi. Če imamo L bat in batne obročke, spravimo prvo L batni obroček ki je tesno zgoraj(večja kompresija pri delovanju) in nato še navadnega. Praviloma so L bati in batni obročki tako narejeni da je zgoraj L spodaj pa predvidoma navadni batni obroček. Obstajajo tudi bati z enim batnim obročkom(Tomos Specialke, primer D6).


* Naslednja faza je, spraviti bat na glavno gred tj. ojnico. Z eno roko primemo bat v drugo pa sornik(štift) in nacentriramo lukne za sornik na batu in ojnici in ga potisnemo notri, na sredino, da lahko v nadaljevanju spravimo tudi varovalke v svoje lukne.


* Z koničastimi klešči spravimo vzmetne varovalke v svoje utore. Če nimamo varovalk jih lahko naredimo iz kakšnih vzmeti vendar takšne varovalke so bolj za silo kot za res.(Po mojih izkušnjah take varovalke zdržijo, vendar nam jo lahko kdaj "požre" in če imamo srečo nam bo varovalka odšla v izpušni kanal in potem ven. Obstaja tudi možnost, da vam varovalka zagrabi bat in tako naredi veliko škodo na cilindru.)


* Nato nataknemo papirno tesnilo, ki pride med bloki in cilindrom! Če imamo možnost lahko uporabimo tudi tesnilo maso.(v zelo majhnih količinah, da nam ne pride masa v gred in ležaje!)


* Ko smo spravili bat na glavno gred tj. ojnico nas čaka malo bolj zahtevno delo. Z oljno kantico naoljimo bat in batne obročke ter obvezno valj v cilindru! To storimo zato, da ne naredimo nepotrebnih ris ko dajemo cilinder gor. Ko smo dodobra naoljili potem stisnemo batne obročke, batne obročke pri navadnem batu vedno stiskamo spodaj! Da jih lahko stisnemo spodaj moramo pravilno obrniti bat! Ko smo stisnili batne obročke "naložimo" cilinder na nosilce in ga previdno spustimo ter probamo vstaviti bat z stisnjenimi batni obročki v cilinder. Ko je bat že na cilindru in cilinder na nosilcih si lahko mirno odpremo eno pločevinko piva in jo spijemo.


* Po počitku in pločevinki piva nadaljujemo z delom. Na vrsti je pokrov cilindra(kapa). Z vodobrusnim papirjem zbrusimo(očistimo saje) izgorevalni prostor in po potrebi in če imamo orodje preverimo navoj za svečko.


* Med cilindrom in kapo je dobro(boljše tesnenje in ni izgub kompresije) kovinsko tesnilo. Če hočemo še kdaj uporabiti tesnilo ga pred tem malo namažemo z oljem in spravimo na nosilce - vijake cilindra. Nato spravimo pokrov cilindra(kapo) na cilinder!


* Ko zategujemo matice na cilindru jih obvezno križno zategujemo! To se stori zato, da se kapa pravilno usede na nosilce in cilinder. Če se kapa ne usede pravilno, bomo imeli izgubo kompresije in možnost je da agregat sploh nebo prižgal!


* Ko smo sestavili motor privijemo še izpuh, ter nato svečko na pokrov kape.


* Ker smo razdirali cilinder moramo potem še priviti krivino(koleno) za uplinjač(frgazer,karburator) in namestiti pravilno uplinjač


* Zdaj je potreben še vžig motorja, da preverimo naše delo. Ker smo bat naoljili z motornim oljem nam v prvih nekaj poskusih zaganjanja nebo uspelo prižgati motorja. Po treh ali štirih poskusih "kurblanja" se že mora prižgati in se bo malo kadilo iz izpuha zaradi motornega olja, ki smo ga uporabili za mazanje bata in cilindra pri montiranju.


* Ko prižgemo motor je potrebno bat in batne obročke še malo utekavati(ulaufavati,ufuravati ipd..). To storimo zato, da si batni obročki med počasnim delovanjem na nizkih obratih izbrusi pravilno lego na cilindru. Obstaja možnost, da nam zagrabi in zariba če takoj nabijemo gas! Bat in batne obročke utekavamo na štandgasu 30 minut in potem ugasnemo motor, da se ohladi. Potem se zapeljemo na mirno in počasno vožnjo in z tem je naše utekavanje bata in batnih obročkov končano!


* Če vse deluje pravilno in motor nima čudnega zvoka je naše delo z tem končano!




Vodič je v celoti last foruma www.slo-moped.com. Vsako nelegalno distributiranje in kopiranje na druge forume in portale brez odobritve našega administratorskega kroga je prepovedano in bomo "piraterstvo" preganjali z vsemi razpoložljivimi sredstvi! Prilagamo še vodič v microsoft word programu, ki vam dopušča možnost, da si vodič shranite in natisnete in si tako pomagate pri delu. Avtor vodiča(administrator Slave oz. coyote) vam garantira, da vam bo moped deloval še dolgo po tem če se boste pridržali vseh 20 - točk vodiča! Ker na našem forumu tudi vaše mnenje šteje lahko napišete svoj komentar na vodič in nam predlagate svojo modifikacijo!


9.8.2009 Avtor: Slave oz. Coyote

Povezava: Vodič v word dokumentu: DOWNLOAD VODIČ TUKAJ

1 komentar:

  1. nikjer pa nisi napisal proti katiremu kanalu se stikajo obročki sesalnemu ali izpušnemu

    OdgovoriIzbriši