ponedeljek, 12. oktober 2009

Iz ceste naravnost v vodo - brez težav!


Vozilo, ki vam ga predstavljamo, se po obliki težko kosa z različnimi ferrariji ali porscheji, a ima redko značilnost, da se lahko z njim enostavno vozite tako po cesti kot po vodi.

125.000 britanskih funtov (oz. 135.190 evrov) vredni python velja za najhitrejši serijski amfibijski avtomobil vseh časov. V vodi lahko doseže hitrost 100 km/h, kar je več od marsikaterega gliserja, prav tako domače pa se počuti tudi na suhem, saj razvije hitrost 160 km/h.

Vse kar mora storiti voznik, ko zapelje v vodo, je, da vklopi nevtralno predstavno razmerje (da v "ler"), vklopi reaktivni motor in pritisne gumb za dvig koles. Ko znova prispe na suho, proces samo ponovi.

Dva ločena motorja
Python ima vgrajena dva motorja - za vožnjo po cesti skrbi motor V8, sposojen iz chevroleta corvette, ki proizvede 471 kW (640 KM) moči, na vodi pa za pogon 1.720 kg težkega vozila skrbi 404 kilovatni (500 KM) jedrski motor dominator.

Vozilo, ki ga izdeluje kalifornijsko podjetje WaterCar, svoje tekmece tako po hitrostih kot tudi pospeških pušča krepko za seboj - od najbližjih zasledovalcev je hitrejši za 50 km/h (ameriški gibbs aquede) oz. kar za 86 km/h (britanski dutton mariner).

Spoj avtomobila in gliserja
Avtor vozila, Dave March, je idejo za vozilo dobil konec prejšnjega stoletja, ko je opazil, da si tako avtomobili kot čolni delijo nekatere rešitve: "Izdelovalci čolnov so začeli na veliko uporabljati lahke in zelo zmogljive motorje, podobne avtomobilskim, izdelovalci avtomobilov pa so po drugi strani začeli od izdelovalcev čolnov prevzemati kompozitne oziroma lahke materiale. Tedaj se mi je porodila ideja o razvoju visoko zmogljivega avtomobila, ki bi se lahko peljal tudi v vodi. Ni me zanimalo vozilo, ki bi le plavalo v vodi." Marcha je predvsem zanimal razvoj hitrega avtomobila, ki bi na vodi dosegel hitrost motornega čolna.

Pozor pred ležečimi policaji
Hitro se je lotil dela, rezultat pa je na videz precej nenavadno vozilo, saj je spredaj videti kot poltovornjak, zadaj pa spominja na corvetto. March sicer omenja le eno pomanjkljivost - vozilo je namreč zelo nizko, zato se morajo vozniki izogibati cest z "ležečimi policaji". Do zdaj so prodali le nekaj primerkov, kar zaradi trenutnega gospodarskega položaja ni nič čudnega, a Američan je prepričan, da bodo prodajni rezulatati že kmalu boljši.

Galerija:






Ni komentarjev:

Objavite komentar